Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2014

Η αβάσταχτη ελαφρόπετρα του πλύνε





Το μυστικό του ευ ζην; Επτά πλύσεις είναι όλες κι όλες βρε χριστιανέ. Αποστήθισέ τες και απόλαυσε μια ανωτέρου επιπέδου ζωή. Τι μυστικά μακροζωίας, ζεν, γιόγκες, ανατολίτικες φανφάρες και κουραφέξαλα, στο σωστό πλύσιμο είναι η ουσία.

  •       Πλύνε τα χέρια σου

Α, όλα κι όλα. Τις περισσότερες αρρώστιες από βρώμικα χέρια τις κολλάς. Η υγεία δεν αγοράζεται! Θυμήσου λοιπόν, μόλις βγάλεις τα παπούτσια, πέρνα μια βόλτα απ’ την τουαλέτα και πλύνε τα χεράκια πριν πλάσεις κουλουράκια.

  •       Πλύνε τα δόντια σου

Δε στο έμαθαν όταν ήσουν μικρός; Η στοματική υγιεινή είναι το παν! Για να μη βλέπεις λοιπόν εφιάλτες με την καρέκλα του οδοντίατρου και αυτόν σκυμμένο από πάνω σου έτοιμο να σου βγάλει τα τζίτζιλα με σαρδόνιο αλλοπαρμένο χαμόγελο, για να μην ακούς στον ύπνο σου τον ήχο του τροχού ωσάν του τρυπανιού  και ανατριχιάζεις, για να μην ονειρεύεσαι ότι σου πέφτουν τα δόντια και ιδροκοπάς απ’ το άγχος, πλύνε τα δοντάκια δυο φορές τη μέρα και πέρνα τα και με ένα στοματικό διάλυμα στο τσακίρ κέφι. Και κόψε τα πολλά γλυκά. Σου χαλάνε το χαμόγελο και παχαίνουν λέμε!

  •       Πλύνε τα πιάτα

Στη Βιλαρίμπα και στο Βιλαμπάχο πλένουν συνέχεια, εσύ τι τ’ αφήνεις και στοιβάζονται στο νεροχύτη; Θα ‘ρθει καμιά Φιλιππινέζα να στα τρίψει; Πάρε κανένα πλυντήριο στην τελική, απ’ το πολύ το κωλοβάρεμα σε πήρανε χαμπάρι τα έντομα και κάνουν πάρτι οι κατσαρίδες μόλις κλείσεις τα φώτα. Και πού ‘σαι; Πάρε απ’ το καλό το απορρυπαντικό, που κάνει τον παχύ αφρό και φροντίζει και τα χέρια.
Δεν το συζητώ, τα πλυμένα πιάτα είναι μισή αρχοντιά. Η άλλη μισή είναι το εξοχικό στην Πάρο και ο αυθεντικός Βαν Γκογκ κρεμασμένος στο σαλόνι.

  •       Πλύνε τα ρούχα

Δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα από την ιδρωτίλα του διπλανού σου στο ασανσέρ. Ή οπουδήποτε ασφυκτικά τέλος πάντων. Πλύνε τα ρούχα σου λοιπόν, γιατί η ωραία μυρωδιά μπορεί να σε πάει μακριά. Τον μοσχομυρωδάτο θα προτιμήσουν όλοι οι εργοδότες. Και οι γκόμενες. Κι αν όχι, τουλάχιστον θα μυρίζεις ωραία.

  •        Πλύνε το αυτοκίνητο

Και κοίτα μην το βάλεις στη βούρτσα και κάνει γρατζουνιές και θαμπώσει και το χρώμα. Πλύνε το με τον πατροπαράδοτο τρόπο: κουβά, σαπουνάδα, μαλακό σφουγγάρι και λάστιχο για το τελείωμα. Κι αν είσαι γυναίκα και δη εμφανίσιμη, φρόντισε να μην φοράς άσπρο μπλουζάκι και προκαλέσεις κανένα ατύχημα στη γειτονιά όπως θα πιτσιλιέσαι.

  •       Πλύνε το μπαλκόνι

Εντάξει, μπορεί το χειμώνα να γελάει μαζί σου το σύμπαν που μόλις θα βγάλεις τη σκούπα θα ανοίξουν οι ουρανοί, αλλά το καλοκαιράκι τη θες τη φραπεδιά στο μπαλκόνι άμα λάχει. Μία λάντζα την ημέρα τη βρωμιά την κάνει πέρα. Πλύνε το μπαλκονάκι σου αμέσως μετά το φαγητό κι αν σου περισσέψει και χρόνος ρίξε κι ένα σφουγγαρισματάκι το υπόλοιπο σπίτι. Μην ξεχνιόμαστε κιόλας..

  •       Πλύνε τον εγκέφαλό σου

Κοίτα τους πώς προσπάθησαν εμένανε να πλύνουν
κι όλο το μυαλουδάκι μου καλά να το μικρύνουν.
Απ’ το πολύ το πλύσιμο μου το ‘καναν μια στάλα
και είναι πια τόσο μικρό που μπαίνει σε μια γυάλα.
Και το κοιτούν και το κοιτούν κι όλο αποφασίζουν
αυτοί αντί για μένανε μιλάνε και ψηφίζουν.
Δεν έχω πια τη θέληση, δεν έχω τη λαχτάρα
να διεκδικήσω τη ζωή, αφού είμαι μες στη γυάλα.
Ό,τι μου λένε θα σκεφτώ κι ό,τι μου πουν θα κάνω
ξέχασα πια αν ήθελα να γίνω παραπάνω.
Γι αυτά μόνο που θα μου πουν θα νοιάζομαι με πάθος
και θα μου λένε το σωστό, θα λένε και το λάθος.
Κι απ’ την πολλή επανάληψη που κάνουν στο μυαλό μου
τα ‘μαθα πια τόσο καλά, που πλένω τον εαυτό μου..


Βάστα γερά λοιπόν και συνέχισε να πλένεις με πάθος.
Καμιά φορά τα λες καλύτερα με ένα ποιηματάκι. Και ο νοών νοείτω.


A. Pineli

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου